Zasady zakupów w sklepach spożywczych online

Coraz więcej rzeczy kupujemy przez internet. Z przyjemnością wybieramy produkty w zaciszu własnego pokoju. Kurier dostarcza nam je do domu, a gdy coś nie pasuje, możemy to odesłać.

Zaopatrujmy się w ten sposób w ubrania, kosmetyki, książki, a nawet meble czy sprzęt elektroniczny. Możemy odwiedzić także sklep spożywczy online.

Sklep spożywczy online, Piotr i Paweł

Jak działa sklep spożywczy online? Jak zrobić tam zakupy?

Robienie zakupów żywnościowych bez ograniczeń przez internet jest możliwe tylko w dużych miastach, gdzie sklepy świadczą tego typu usługi. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, gdyż w niewielkich miejscowościach zazwyczaj jest dużo sklepów spożywczych, a dojazd do nich nie trwa długo. Dzięki zakupom w sklepie spożywczym online nie musimy tracić 2 godzin na dojazd do hipermarketu, nie stoimy w kolejce do kasy i nie musimy dźwigać ciężkich siatek. Wystarczy wejść na witrynę internetową sklepu i z dostępnych produktów wybrać to, co jest nam potrzebne. Zazwyczaj nie ma żadnego problemu ze znalezieniem produktów, gdyż są one posegregowane podobnie jak w sklepie. Wybieramy to, co jest nam potrzebne i wrzucamy do wirtualnego koszyka. Kiedy znajdziemy wszystko, co chcieliśmy kupić, sprawdzamy, czy wszystko się zgadza i nic nie pomyliliśmy, finalizujemy transakcję, a następnie podajemy adres dostawy i sposób płatności. W takich sklepach zazwyczaj można skorzystać z jednej z kilku form płatności – może to być opłata kartą online albo przelewem, kartą przy odbiorze lub gotówką (nie zawsze jest taka możliwość). Koszty dostawy to najczęściej między 5 zł a 30 zł, zależnie od wartości zakupów, ale wiele sklepów oferuje darmową dostawę po przekroczeniu ustalonej kwoty (zwykle jest to 100–150 zł). Dostawca przywozi zakupy o umówionej porze, podobniej jak w przypadku usługi kurierskiej. Nie musimy się bać o to, że coś się zepsuje w drodze, gdyż produkty są przewożone samochodami chłodniczymi.

Zobacz również  Jaki szal do sukni wybrać?

Kilka zasad – zanim kupimy coś w sklepie spożywczym online

Każdy sklep ma swój regulamin, który musimy przeczytać, by dowiedzieć się, jakie są warunki zakupu i zwrotu towarów. W niektórych sklepach obowiązują zasady, zgodnie z którymi świeże produkty (nabiał, wędliny, mięso, warzywa i owoce) możemy zwrócić od razu, jeśli mamy wątpliwości co do ich jakości. Zamówione towary można także reklamować. Przecież nie zabieramy ich sami z półki, więc nie możemy sprawdzić choćby daty ważności. Czasem reklamację od razu rozpatruje kurier, jeśli nie – trzeba skontaktować się w tej sprawie ze sklepem. Musimy też sprawdzić, czy wszystkie zamówione produkty zostały dostarczone – może się bowiem zdarzyć, że czegoś brakuje. Sklep nagrywa proces pakowania, więc rozpatrzy reklamację i zwróci nam pieniądze. Warto więc skontrolować paczki z zakupami jeszcze w obecności kuriera – sprawdzić, czy owoce są świeże i czy nic nie zostało uszkodzone podczas transportu (np. jajka, jogurty). Pamiętajmy również o zachowaniu paragonu.

Zakupy w sklepie spożywczym online to bardzo wygodny sposób nabywania towarów. Dzięki temu oszczędzamy czas i prawdopodobnie też pieniądze, gdyż nie sięgamy po towary, które nie są nam potrzebne, co często ma miejsce w sklepie stacjonarnym.